Destiny Spread: Eisen

Destiny Spread: Eisen 版

  • Staves (Staff) (Wand): 国家の政治的混乱。
  • Sword(s): 軍事な力。

Eisen have a strong affinity to the suits of Staves and Swords:
Staves because of the political turmoil of the nation, and Swords because of their military prowess.



A)
3 ) 過去 ( Past ) = Ten of Wands (Staves)
4 ) 現在 ( Present ) = Four of Wands (Staves)
5 ) 未来 ( Future ) = Three of Swords
1 ) 長所 ( Strength ) = The Falling Tower (Tower) (正)

2 ) 短所 ( Weakness ) = The World (Terra) (逆)

⇒結果
3 ) 過去 ( Past ) = Ten of Wands (Staves) : かつてある夜酒場で、カッコいい制服の一団に誘われ一緒に飲んだ。次の日目覚めると軍隊に入っていた。〔Comission 2 (Advantage) for free.〕 (2= Corporal (8G/月、 開始時24G)) GM 注: 現役。
4 ) 現在 ( Present ) = Four of Wands (Staves) : この二ヶ月間、ビール醸造所(?)の味きき役として働いている。酒に強くなった。〔Able Drinker (Advantage) for free.〕 (アルコールによるペナルティーを受けない。) GM 注: 過去と矛盾するような。それとも軍隊でビールを作っているのか?
5 ) 未来 ( Future ) = Three of Swords : 執念深い貴族らの子供たちのいざこざに気をつけよ。〔未来の、?-2 (background).〕
1 ) 長所 ( Strength ) = The Falling Tower ( Tower ) (正) : Uncanny (神秘的・異常に鋭い) (Virtue) (PL が発動しておくと、次の奇襲などの時に″警告” がある。)

2 ) 短所 ( Weakness ) = The World ( Terra ) (逆) : Greedy (貪欲) (Hubris) (GM に発動されると、金銭欲に支配される。)



GM
採用しますか? (今回は、1回だけ“引き直し” を認めます。但し、戻っては来られない、とします。2回目は必ず採用。)


過去・現在は、フレーバー部分は少し変えても構いません。
Advantage 等によっては、捨てるのは構いません。
例えば、上記のComission 2 (Advantage) を捨てるのはOKです。退役したってことで。その場合、開始時のG は差し上げます。
また、Comission 2 (Advantage) は軍隊限定では無いので、Army と書いてありますが、Navy にしても問題無いでしょう。


採用する場合↓


ルールブック)
長所/短所のどちらかを選んで下さい。通常通り、長所=10 HP、短所=−10 HP、です。
選ばなかった方は、ゲーム的には影響ありません。(設定/ロールプレイ的には残しても良いですが。)


Past

Ten (Zero) of Staves:
One night, you were having a drink with some friendly men in dashing uniforms who had invited you to join them. The next day, you woke up in their army. Since then, you have made the best of a bad situation and excelled at your job.
You receive a 2-point Commission Advantage for free.


Present

Four of Staves:
For the last two months, you’ve been working as a taster at a brewery. This has built up your resistance to alcohol a great deal.
You receive the Able Drinker Advantage for free.


Future

Three of Swords:
Avoid entanglements with the children of vengeful nobles.
(Hunted 2)


B)
3 ) 過去 ( Past ) = Two of Wands (Staves)
4 ) 現在 ( Present ) = Seven of Wands (Staves)
5 ) 未来 ( Future ) = Ten of Swords
1 ) 長所 ( Strength ) = The Star (正)
2 ) 短所 ( Weakness ) = Death (逆)


⇒結果

1 ) 長所 ( Strength ) = The Star (正) : Inspirational (Virtue)
2 ) 短所 ( Weakness ) = Death (逆) : Reckless (Hubris) GM can activate Hubris to get you to ignore worries or hesitation.